Wydania:

  • wydanie 1: W.A.B., 2008
  • wydanie 2: W.A.B., 2011 (seria Lato z kryminałem tygodnika Polityka)
  • wydanie 3: Grupa Wydawnicza Foksal / W.A.B., 2015
  • książka dostępna również jako e-book
  • przekład na język niemiecki


Wilcza wyspa, wyd. 1 Wilcza wyspa, wyd. 2

Opis wydawcy

Na jedną z warszawskich przystani Wisła wyrzuca ciało młodego mężczyzny. Gustav Rytterberg, syn szwedzkiego biznesmena, zaginął kilka tygodni wcześniej. Sprawców zbrodni próbuje odnaleźć komisarz Adam Nowak, sfrustrowany policjant w średnim wieku, znany z poprzedniej książki Konatkowskiego Przystanek Śmierć. Udaje się ustalić nie tylko tożsamość przestępców, przy okazji wychodzą na jaw mroczne tajemnice rodziny Rytterbergów – ich powiązania z mafią, a także niepokojące relacje między członkami klanu. Nowak bierze również udział w dochodzeniu w sprawie zaginięcia hinduskiego biznesmena, właściciela firmy pod Warszawą. Jakby tego było mało, gdy pod Zamkiem Królewskim zostają odnalezione szczątki ludzkie, tam też zostaje wezwany. Przy tych zagadkach prywatne problemy Nowaka – zbyt chętna do założenia rodziny partnerka i marne wyniki ulubionego klubu piłkarskiego – to pestka.

Parę słów od autora

Na pomysł fabuły wpadłem, kiedy oglądałem wystawę lindleyowskich planów Warszawy w sali wystawowej Archiwum m.st. Warszawy na Krzywym Kole. Zobaczyłem nazwę „Wołczij ostrow” i ostatni fragment układanki wpadł na miejsce; wszystkie luźne pomysły, które krążyły mi po głowie, nagle nabrały kształtów. Wiedziałem, jaką historię chcę opowiedzieć. Miała być prawdopodobna, realistyczna. Z różnych powodów lubię tę książkę najbardziej z dotychczasowych części cyklu – może dlatego, że pisałem ją w bardziej komfortowych warunkach niż pozostałe.

Opinie

Konatkowski po raz kolejny opowiedział po prostu dobrą historię, z interesującymi postaciami i bohaterami (niebagatelną rolę odgrywa tutaj sama Warszawa, drobiazgowo opisana przez autora).
Łukasz Radecki, carpenoctem.pl

Konatkowski nie próbuje modnych zabaw konwencją, nie ma też ambicji, by wyjaśniać czytelnikom, jak funkcjonuje świat. (…) Interesują go często sprawy dla literatury popularnej drugorzędne: toksyczne relacje w rodzinie, metafizyka wielkiego miasta, globalizacja – powoli, acz uparcie odmieniająca nasz świat – również świat zbrodni: ów jest przecież tylko mrocznym lustrem, w którym wszyscy się przeglądamy.
Piotr Kofta, Dziennik